Kontaktperson för Rotary Doctors Sweden i din klubb

Har er Rotaryklubb en kontaktperson för Rotarys Doctors Sweden?  För att få information om verksamheten till klubben är det bra om en klubbmedlem blir kontaktperson för Rotary Doctors Sweden.

Kontaktpersonen kommer regelbundet att få en unik inblick i Rotary Doctors spännande verksamheten i Kenya och vad som händer i Sverige som han/hon kan sprida i klubben. Detta genom månadsbrev, ett zoom-möte per termin och andra utskick.

Kontaktpersonen ska:
– förmedla aktuell information om Rotary Doctors till klubben.
– boka in intressanta föredrag om Rotary Doctors.
– ta initiativ till insamlingar till ett klubbprojekt eller upprop från Rotary Doctors.

Kontaktpersonen kan få stöd från distriktsrepresentanten i sitt uppdrag och kan också kontakta kansliet direkt om alla sorts frågor.

För att bli kontaktperson behöver Rotary Doctors kansli få mailadressen till kontaktpersonen. Det är också bra att bli registrerad som kontaktperson för Rotary Doctors i klubbens datasystem, men tyvärr räcker det inte alltid då det är olika datasystem i olika distrikt. Så skicka gärna informationen till Rotary Doctors kansli: info@rotarydoctors.se

Uppdaterad: 2024.08.27