Klubbambassadör för Rotary Doctors Sweden

Har er Rotaryklubb en klubbambassadör för Rotarys Doctors Sweden?  För att få information om verksamheten till klubben är det bra om en klubbmedlem blir ambassadör för Rotary Doctors.

Bertil Malmström, klubbambassadör i Staffanstorp-Stanstorp Rotaryklubb ordnar golftävling. Foto: Bertil Malmström

Ambassadören kommer att regelbundet få en unik inblick i Rotary Doctors spännande verksamheten i Kenya och vad som händer i Sverige som han/hon kan sprida i klubben. Detta genom ett zoom-möte per termin, månadsbrev och andra utskick.

Uppgiften som klubbambassadör är utmärkt för en ny medlem i klubben som på ett illustrativt sätt kan få inblick i hur ett Rotary-projekt fungerar.

Klubbambassadören ska:
– förmedla aktuell information om Rotary Doctors till klubben.
– boka in intressanta föredrag om Rotary Doctors.
– ta initiativ till insamlingar till ett klubbprojekt eller upprop från Rotary Doctors.

Ambassadören kan få stöd från distriktsrepresentanten i sitt uppdrag och kan också kontakta kansliet direkt om alla sorts frågor.

För att bli ambassadör behöver Rotary Doctors kansli få mailadressen till ambassadören. Skicka information till Rotary Doctors kansli: info@rotarydoctors.se

Uppdaterad: 2024.05.15